Wakacje trwają w najlepsze, to i opisywane gry powinny być lekkie, szybkie i przyjazne. Właśnie w taki sposób staram się je wybierać, bo wiadomo, że w słoneczne dni żyjemy zupełnie inaczej niż zwykle, bardziej leniwie, delikatnie. Tym razem w moje ręce wpadła produkcja „Megawojownicy” w której zwycięzca może być tylko jeden! W recenzji pomagała mi Magda, a grę recenzuję dzięki uprzejmości firmy Rebel.pl
Każdy gracz wciela się w jednego z Megawojowników, każdy z nich posiada bazę odmiennych zdolności i siły, ale przyświeca im jeden cel – wygrać prastary turniej zwany Plemienna Rozróba.
Zasady są proste, zbieramy od dwóch do ośmiu graczy i za pomocą dobrze pomyślanego pudełka – budujemy arenę oraz losujemy jednego z tytułowych Megawojowników. Od tego momentu każdy po kolei atakuje każdego, używając specjalne karty ruchu. Tura wygląda tak, że wybieramy jedną z kart, które trzymamy w ręce i odliczamy od 8 do 1. Karty akcji mają w narożniku cyfrę, która dzięki odliczaniu ustawia nas we właściwej kolejności. Karta którą wybraliśmy ma odpowiednią ilość punktów ruchu, oraz cyfry ataków – tak z bliska, jak i strzału z odległości. Cyfry te oznaczają liczbę kostek, którymi rzucamy – jeśli na kostkach pojawia się liczba równa lub wyższa niż ta określająca obronę przeciwnika – zadajemy obrażenia. Niektóre karty zawierają też moce specjalne, jak czasową nietykalność. Celem gry jest pokonać wszystkich w czasie 7 tur i zostać jedynym, najsilniejszym i najważniejszym z Megawojowników! Ale należy uważać, aby nie wygrać za szybko, wszystko obserwuje publiczność, gotowa z niezadowolenia rzucać w Ciebie kamieniami! W końcu igrzyska muszą trwać i dostarczać wszystkim masę zabawy!
Potwory mają bardzo różne statystyki i różne punkty życia, ogólnie balans sił jest niezły i chociaż mniejsze postacie są teoretycznie dość słabe i mają mniej energii – sprytna i zachowawcza gra pozwoli wygrać każdemu, zwłaszcza, że mają trochę więcej punktów obrony.
Gra została wydana przepięknie i z wielką dbałością o szczegóły. Figurki potworów są różnorodne i nieźle zaprojektowane, dzięki czemu to jedna z piękniejszych gier jakie miałem okazję testować. Odwrócone pudełka tworzą arenę, a dołączone papierowe wstawki jej ściany (kolumny). Karty akcji są co prawda trochę za duże, ale zakładam, że gra jest raczej przeznaczona dla młodszych i ma po prostu cieszyć oczy swoim wykonaniem. Dołączone żetony energii czy dodatkowych właściwości dla niektórych postaci – wykonane są z mocnego i dobrego jakościowo papieru. Grafiki są czytelne i kolorowe.
Megawojownicy są bardzo prości w obsłudze, niestety początkowo w głowie miesza nam instrukcja, która jest aż nadto szczegółowa – po jednej rundzie wszystko przychodzi już naturalnie, ale czytanie zasad to mała droga przez mękę. My czytamy instrukcję zawsze na 5 minut przed samą grą, nie mając pojęcia o czym ona jest i tu mieliśmy trochę kłopotów, ale po kilku minutach i pierwszej rundzie pełnej „współpracy” zrozumieliśmy wszystko. Niech minusy nie przesłonią nam plusów!
Czasami recenzja trwa wieki, ale niektóre są proste i zwięzłe. Tym razem mamy do czynienia z drugą sytuacją. Czy gra coś na tym traci? Absolutnie nie, ponieważ rozgrywka jest niezwykle szybka, żwawa i kolorowa, a co najważniejsze – łatwa do ogarnięcia, gdy już mamy trochę doświadczenia. To idealna gra na wakacje, gdy akurat zepsuje się pogoda. Młodsze dzieci pokochają figurki Megawojowników, a dzięki swojej wyobraźni mogą używać ich też do normalnej zabawy.
Megawojownicy dostępni są na stronie Rebel.pl za około 99zł. Jeśli jeśteś rodzicem np. trójki pociech, będą bawić się świetnie i na pewno często do tej produkcji wracać. My się w produkcji zakochaliśmy i nie mogliśmy przestać grać 🙂 Bawić będziecie się świetnie, szybko i bardzo kolorowo. Przy większej liczbie osób pojawiają się spiski, konszachty, jak i możliwości gry zespołowej. No to do ataku! I niech wygra najlepszy!
Zawartość pudełka:
- 8 dwustronnych kartonowych figurek reprezentujących Megawojowników
- 12 przezroczystych plastikowych podstawek
- 8 Kart Postaci Wojowników
- 64 Karty Akcji
- 6 sześciościennych kostek do gry
- 74 żetony Punktów Życia (Punktów Popularności) w ośmiu kolorach
- Znacznik rundy
- 8 żetonów Szczęśliwego Czaru
- 8 dużych woreczków strunowych
- 1 żeton Czaszki
- 2 żetony Szoku Elektrycznego
- instrukcja
Informacje dodatkowe:
- liczba graczy: 2-8 osób
- wiek: od 8 lat
- waga: 0.75kg
- czas gry: ok. 30 minut
- trudność: instrukcja trochę miesza, ale po pierwszej rundzie wszystko staje się cudownie jasne i gra nadaje się dla młodszych dzieci.